Je bedrijf online op de kaart zetten? Zo doe je het!

De online wereld neemt een steeds groter wordend deel van onze belevingswereld in. Waar we vroeger de online wereld nog zagen als een mooie toevoeging op de offline wereld, zien we de laatste jaren steeds vaker dat de online wereld het wint van de offline wereld. Het is als ondernemer dan ook belangerijker dan ooit om online zichtbaar te zijn. Je dient je bedrijf online op de kaart te zetten! Ben jij benieuwd hoe je jouw onderneming online op de kaart kunt zetten? Lees dan snel verder. In deze blog geven we je namelijk enkele tips die je hierbij kunnen helpen.

Online marketing

In deze blog gaan we het globaal hebben over de twee hoofdcategoriën binnen online marketing. We gaan het hebben over SEO (Search Engine Optimization) & SEA (Search Engine Advertising).

SEO

Wanneer we het hebben over SEO, dan hebben we het over de online vindbaarheid van jouw website in de zoekmachines. Je optimaliseert je website dus op zo’n manier dat deze op hogere posities binnenkomt op de gewenste keywords. Je doet dit door middel van het schrijven van de juiste teksten, het aanhouden van de juiste websitestructuren, linkbuilding en nog tal van andere opties. Wanneer alle factoren binnen SEO goed op elkaar zijn afgestemd zul je al snel zien dat jouw website beter zal scoren in de zoekmachines. Hoe langer dit goed gaat, hoe beter jouw website ook met de tijd zal ranken. Je dient hier dus in een zo vroeg mogelijk stadium al rekening mee te houden. Als jij tijdens het webshop laten maken al de juiste SEO technieken laat toepassen, dan pluk je hier tot in de lengte van dagen de vruchten van.

SEA

De grootste overeenkomst tussen SEO en SEA zit hem in het feit dat bij de beide disciplines jouw website beter naar voren komt in de zoekmachine. Bij SEO gaat dit echter om de organische zoekresultaten en in SEA ligt de focus op de advertenties in de zoekmachine. Je betaalt dus voor iedere keer dat jouw product wordt vertoond of wordt aangeklikt. Je kunt het hierin zo gek maken als je zelf wilt. Als je er maar genoeg geld tegenaan gooit dan is jouw website altijd zichtbaar in de zoekmachines. Dit is echter niet aan te raden. Je dient over het algemeen te werken met een budget dat is afgestemd op onder andere de gemiddelde click through rate en daarnaast op de gemiddelde orderwaarde van één klik.