Volgens veel ondernemers is het verhuizen van een bedrijf een stressvolle periode, je bent met honderd dingen tegelijk bezig terwijl de normale bedrijfsvoering gewoon doorgaat. Allereerst ga je op zoek naar een geschikte locatie met doorgroeimogelijkheden, je maakt een planning en huurt een afvalcontainer van Renewi, daarna kan het slopen beginnen. Vergeet niet om al het afval te scheiden voordat je het in de containers doet, verschillende containers is vaak goedkoper dan één grote restafval container.
De mogelijkheden voor de toekomst
Wanneer je een nieuwe bedrijfsruimte gaat bezichtigen is het belangrijk om een goed beeld te hebben over de toekomst van het bedrijf. Dit kun je doen door verschillende financiële prognoses te maken en vaak met het gehele bedrijf te brainstormen over de toekomst. Zo betrek je het gehele team bij belangrijke beslissingen, dit heeft een positief effect op de motivatie van de werknemers. Beslis gezamenlijk over de groei in de komende paar jaar en hoeveel vierkante meters kantoorruimte hiervoor nodig is.
Een geschikte locatie
Is het met een toekomstige groei nog mogelijk om te verblijven in het centrum van jullie stad? Het kan nodig zijn dat jullie iets verder uit het centrum verhuizen voor meer parkeerplaats of dat jullie dicht bij een snelweg willen zitten voor snellere verzendingen en leveringen. Alles is afhankelijk van jullie bedrijfsvoering en core business. Naast dat het belangrijk is dat je goed gevonden kunt worden door je klantenkring is het van nog groter belang dat je een fijne werkplek creëert voor je werknemers. Zorg dat ze zich er echt thuis voelen, dit begint al bij de oriëntatiefase en beslissingsfase. Des te meer dat je de werknemers betrekt bij de verhuizing, hoe meer gemotiveerd ze zullen zijn.
Waar is je doelgroep te vinden?
Afhankelijk van je doelgroep en waar deze te vinden is kun je een verhuizing goed afstemmen. Verkoop je kleding dan is het niet verstandig om uit de binnenstad te verhuizen, maar verkoop je enkel op afspraak dan is een verhuizing uit de binnenstad geen slecht idee. Het belangrijkste is dat jouw bedrijf moet zijn waar jouw doelgroep al onbewust komt, het moet gemakkelijk voor hen zijn om jouw te vinden.