Copywriting: waar moet jij op letten?

Het schrijven van goede teksten is niet voor iedereen weggelegd, maar het is voor elk bedrijf wel erg belangrijk dat dit goed uitgevoerd wordt. Deze dienst wordt copywriting genoemd: een dienst die op verschillende manieren ingezet kan worden en die dus ook op veel verschillende manieren waardevol kan zijn voor jouw bedrijf. We vertellen je er meer over in deze blog!

De verschillende soorten copywriting

Voordat we je uitleggen waar je als copywriter op moet letten, is het goed om duidelijk te hebben welke werkzaamheden er allemaal uitgevoerd kunnen worden:

  • SEO: tekst is een belangrijk middel dat Google gebruikt om pagina’s te indexeren. Als SEO-copywriter leg je de nadruk op het gebruik van de juiste zoekwoorden. Doe je dit goed, dan beoordeelt Google je website als beter en ben je hoger terug te vinden in zijn zoekresultaten.
  • Blogs: niet elke tekst die je schrijft hoeft informatief te zijn, aangezien er ook veel andere onderwerpen zijn waar je iets over te zeggen zult hebben. Is er een trend actueel in jouw branche, dan ben je de eerste die hierover schrijft. Ook op deze manier trek je bezoekers naar je website!
  • Social media: tekst gaat ook verder dan je website, aangezien je ook onder je socials een caption moet plaatsen. Hier zit misschien wat minder strategie achter dan bij je websiteteksten, maar een goede caption kan een kijker er wel van overtuigen naar je website te gaan, dus het is zeker niet niets.
  • En nog veel meer! 

Copywriting komt in principe in elke vorm van tekst voor bij bedrijven, de gegeven voorbeelden zijn slechts voorbeelden.

Waar moet je op letten?

Wanneer jij wil beginnen met copywriting is het goed om je te realiseren waarvoor je schrijft. Elke tekst wordt met een doel geschreven; dit doel zorgt voor een hele andere insteek van het schrijven. Je SEO-teksten zullen een goede positie in Google als belangrijkste doel hebben, waar een blog juist de nadruk legt op een leuke wijze van informeren. De tip hierin is dus ook vooraf goed nagaan waarvoor je schrijft – wat jij wil schrijven is misschien wel helemaal niet wat je doelgroep wil lezen.

Handje nodig?

Een pittige dienst dus, copywriting. Maar hierdoor is een correcte uitvoering niet minder belangrijk! Gelukkig hoef je copywriting niet allemaal zelf doen: door te werken met een Digital Agency als Traffic Today zorg je ervoor dat je werkt met een breed team van verschillende marketeers. Dit bureau beschikt ook over een breed team aan verschillende copywriters. Neem een kijkje op hun website en ontmoet ze gelijk!